Gönderen Konu: DEVEKUŞU- 2 Nasıl Bir Tekne Olmalı veya Sizin İstediğiniz Tekne Nasıl Olmalı?  (Okunma sayısı 14941 defa)

ismailoruc

  • İleri Rehber
  • ***
  • İleti: 1.133
  • Ad Soyad: İsmail Oruç
  • Bulunduğu İl: İstanbul
  • Doğum Yılı: 1960
  • Tekne Adı: Devekuşu-2

DEVEKUŞU- 2 Nasıl Bir Tekne Olmalı

   Ülkemin tüm denizlerini kıyıdan dolaşabilmek için nasıl bir tekne olmalı diye düşünüyorum. Devekuşu 4.92 boyunda 350 kg agırlığı olan bir tekne . Tekirdağ dan İzmir e kadar olan yaklaşık 500 dm mesafede yaşadıklarım beni (DEVEKUŞU-2) de asgari nelerin olması gerektiği hususunda sorgulamaya  yönetti.

   Bu geziye çıkmadan önce , döndüğüm zaman  8-8.5 metre bir tekne yapmak istiyordum, 8 metre civarında  bir tekne asgari ihtiyaçlara cevap verebiliyor düşüncesiyle   27-28 feetlik  iki tekne  planı satın almıştım. (Hartley28-starlite)

   Bu seyahat sırasında Türkiye deki barınak sıkıntısını bire bir yaşadım.Ülkemde amatör denizciliğin önündeki en büyük engel (eğer milyon dolarlara sahip %5 lik azınlıktan değilseniz) barınak sıkıntısı. Devekuşu na bile çok yerde zor yer buldum ki topu topu 4.92 mt. Barınaklar 8 metre civarında bir tekneye dolar veya euro olarak bakıyorlar. Kışlama sorunu da cabası.
    İki kişinin rahatça konaklayabileceği, bazen bir veya iki misafir ağırlayabileceği, en az sıkıntı yaşayarak barınabileceği bir tekne nasıl olmalı?
               Devekuşu nda yaşadığım sıkıntılar ve DEVEKUŞU-2 de minimum olmasını istediklerimi burada sizlerle paylaşmaya çalışıyorum:
-              Tuvalet. Her ne kadar her akşam kara çıktıysam da iki kişi seyahat edecekse şart en basitinden kimyasal bir wc
-              Asgari hacimde tatlı su deposu. Pet şişelerde kullanma suyu taşımak hem zor hem de havuzlukta iki gün geçtikten sonra yosunlanıyor.
-              Tente (güneşlik) . özellikle koylarda canım kalıp biraz keyif yapmak istediğinde , tente olmadığı için maalesef bir saatten fazla kalamıyordum.
-              İki kişilik yatak. Rahatça uyanabilecek bir yatak. Ben 3  aydır kontra plak üzerinde gövdemin yarısını aşağı sarkıtarak yattığım için neredeyse sırtım düzleşti.
-               Salma . Sığ sulara girdiğimde Devekuşu nun 100 cm lik salmasını bile birkaç defa çarptım. Öyle bir salma olmalı ki sığlıklara güvenle girebilmeyi sağlamakla kalmasın aynı zamanda kuma çıkarak geceleme şansı da olsun. Dolayısıyla bence ikiz salma. Aynı zamanda kışlama ve suya atıp alma sıkıntısını da ortadan kaldırmış oluyor. Barınak sıkıntısı da nispeten azalmış olacak.
-               Soğutucu. En azından bir kaç gün sebze meyveyi koruyacak, içecekleri serin tutacak. Buzdolabı da olabilir, buzluk gibi bir şeyde olabilir.
-    Sabit ocak ve evye. Küçük tüp bağlasanız bile sallantılarda yerinden çıkabiliyor. Evyesiz bulaşık yıkamak zor.
-    Ağırlık  . Kesinlikle ağır bir tekne olmalı . Devekuşunın 350 kg ağırlığı Ege nin kaba dalgalarında yetersiz kalıyor.
-    Motorun yeri. Devekuşu nda motoru mecburen yana koymuştum. Motorun yanda olması her ne kadar ayarlasanız da  düz bir seyre mani oluyor, ayrıca motor tarafından gelen dalgalı seyirlerde pervanenin boşa su dövmesine yol açıyor. Motoru merkeze koyarak iki dümen palası kulanlar çözülebilir .  İçten takma motor kullanıyorsanız mesele yok.
-      Arka platform. Eğer dıştan takma motor kullanacak isek , motoru çarpmadan kıçtan kara yanaşmak için platform. Ya da motoru içeriye livar yaparak koyabiliriz. Bu pervanenin ortada kullanılması sorununu da kıçtan kara yanaşma sıkıntısını da çözebilir ,ancak havuzlukta kaybedilecek alanı hesaplayarak.
-     Havuzluk. 4 kişinin oturup rahatça yemeğini yiyebileceği kadar büyük olmalı. Neticede açık denizde olmayacağım.Açık denize çıkarsam , düz bir güverte ve en küçük havuzluk alanı.
-      Erzak deposu. 15 gün karaya çıkmadan asgari ihtiyaçları sağlayacak büyüklükte depo
-      Güneş paneli. Motorla gitmediğimiz zamanlarda akü şarjı için
-      İzolasyon. Kabin tavanına şart, 43 dereceyi eminin birkaç derece de olsa azaltır.
-      Dolap ve çekmeceler. Çanak çömlek , çatak kaşık ve harita , dürbün, pusula gibi gereçleri en verimli şekilde ulaşabilmek amacını güden kimisi içte bazıları havuzluktan açılabilecek
-      Boy. Tüm bu ijhtiyaçları içine sığdırbilecek ama minimum boy.

     Kesinlikle seyir performansı için mümkün olduğunca ağır olmalı. Ege için 6-6,5 metre boyunda bir tekne , sanırım en az 1000 kg olmalı. Şimdilik aklıma gelenler bunlar .Bu listeye aklıma geldikçe ve sıkıntı yaşadıkça eklemeler yapacağım.Bunlar hakkında görüşlerinizi ve eklemek istediklerinizi lütfen yazın.

     Bana ve tekne edinmek isteyen dostlara faydalı olması açısından sizlerinde tecrübe ve bilgilerini paylaşmalarını rica ediyorum.
      Veya siz nasıl bir tekne olsun istersiniz? Yanıtlarınızı bekliyoruz.
saygılar
İsmail oruç
Acemi Amatör Denizci

daruga01

  • İleri Rehber
  • *****
  • İleti: 565
  • Ad Soyad: Yavuz Daruga
  • Bulunduğu İl: Antalya
  • Doğum Yılı: 1972
  • Tekne Adı: NAZDAL AS
İsmail bey yaşadığınız tecrübeleri ve yaşadığınız sorunları çözümleri ile bizle paylaşmanız büyük bir incelik. Teşekkür ederim.
kolay gelsin.

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
@650'nin tek salması da toplanabiliyor yine de ikiz salmalısını mı önerirsiniz ?

Takma motoru ortaya takabilmek için ikiz dümen palası gerekmez mi? pop25 deki gibi?

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
@650'nin tek salması da toplanabiliyor yine de ikiz salmalısını mı önerirsiniz ?

Takma motoru ortaya takabilmek için ikiz dümen palası gerekmez mi? pop25 deki gibi?

         Aynen dediğin gibi Mehmet. Motor ortaya ve kıça yerleştirilirse,dümen palası çift olur. @-650 de bir başka alternatif (ki ben bunu düşünüyorum) 1 ve 2 nol'u postaların arasına bir motor havuzu yapıp motoru buraya yerleştirmek. O zaman dümen tek pala olur. Yalnız burada iki sorun var. Havuzluk altında yaklaşık 65 x 65 cm bir alan bu motor yuvasına gider, ikincisi motorun marşlı olması gerekir. Avantajı ise,aynaya takılacak motora göre çalınma ihtimalinin daha az olması. Su depolarına bir alternatif çözum halinde ben bunu düşünüyorum.

msceylan

  • Usta Rehber
  • *****
  • İleti: 1.450
  • Ad Soyad: M.Sedat Ceylan
  • Bulunduğu İl: Ankara
  • Doğum Yılı: 1972
Havuzluk biraz küçülüyor öyle de ;D

Bir de arkaya  platform yapıldığında yelken seyrinde yukarı alma şansımız var havuzluğa koyduğumuzda bu da zorlaşıyor :(

bkgorkey

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 76
  • Bulunduğu İl: istanbul /çanakkale
  • Doğum Yılı: 1949
  • Tekne Adı: BALA
ismail bey, iyi günler,
hernekadar internet bağlantısı konusunda çok fazla imkanım olmadığı için imal etmiş olduğunuz tekne ve tekirdağ izmir seferiniz hakkında bilgi edindim. gerek imalat ve gerekse yelken seyirleriniz takdire şayandır. kısıtlı imkanlarla düşüncenizi gerçekleştirmek de ayrı bir duygu olsa gerek.
ben de 2011 yılı mayıs ayında başladığım hartley-18 yenizelanda planı olan 5,50 m. boyundaki teknemi 1 aralık 2011 gibi tamamladım, 2012 mayıs ayında da güverte aksesuarları ve armanın donatılmasından sonra 1 haziran 2012 de tekneyi suya indirdik. bu arada bulunduğum yer, çanakkale ili, ayvacık ilçesi, babakale yakınındayım.  14 haziran 2012 de de yaklaşık 40 denizmili mesafedeki balıkesir burhaniyeye motor ve zaman zaman yelken seyri yaparak gittik. burada bağlı olduğumuz edremit liman başkanlığına kaydımızı yaptırdıktan sonra eve döndük. teknemiz bize güzel bir seyir yaptırdı.
bu kısa girişten sonra yukarıda 'devekuşu-2' nasıl bir tekne olmalı derken, sizin isteklerinizin ' BALA ' isimli teknemizde neredeyse tamamının olduğunu gördüm. özellikle salma konusunda teknemizde 80 kg. ağırlığında hareketli salma mevcut olup, sıfır kumsala güvenle yanaşabilirsiniz, ayrıca 130 kg. civarında direk dibinde mevcut olan balastımız teknenin dengesinde önemli rol oynamaktadır. yakın bölgemizde kantar olmadığı için teknenin tam ağırlığını bilmiyorum, ancak 650 kg. olabileceğini tahmin ediyorum, bu konu da sizin düşünceleriniz arasında vardı.
diğer taraftan hartley-21 teknesi de sizin dikkatinizi çekebilir. bu tekne de 6,40 m. boyunda, 2,40 m. eninde yakalaşık ağırlığı 1200 kg. civarındadır. bu tekne de benimki gibi, hem hareketli salma veya sabit salma versiyonu mevcuttur. yine içten takma veya dıştan takma motor seçeneği de vardır. ben de içten takma motor seçeneğini tercih etmedim, ancak olaki bir gün hartley-21 yaparsam onu içten takma düşünebilirim.
şimdilik bu kadar, yukarıda da ifade ettiğim gibi, internet bağlantım zayıf olduğu için size hemen dönemeyebilirim.
sevgi ve saygılarımla, sağlıkla kalın. bülent

bkgorkey

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 76
  • Bulunduğu İl: istanbul /çanakkale
  • Doğum Yılı: 1949
  • Tekne Adı: BALA
üzgünüm, biraz önceki mesajıma resmi ekleyemedim. tekrar gönderiyorum. sevgilerimle. bülent


vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.325
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Bulent abi hareketli salma konusunda sana bazi sorularim olacak musait oldugunda konusmak isterim
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

bkgorkey

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 76
  • Bulunduğu İl: istanbul /çanakkale
  • Doğum Yılı: 1949
  • Tekne Adı: BALA
volkan bey,
bu konuyu hemen görüşelim, internet konusu kritik durumda.
bekliyorum, selamlar

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.325
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Abi hemen sorularımı sorayım ozaman.
Hareketli salmayı yaparken teknenin altında salma boşluğu açıp iceridede kasa yaptın değilim? İlave bir durum varmı? Ayrıca salmayı kasa icine nasıl monte ettin? İndirip kaldırma sistemini nasıl yaptın? Kısaca bastan itibaren nasıl yaptın paylaşırsan cok sevinirim abi.bende suan salma boşluğunu kesme asamasindayim
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

bkgorkey

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 76
  • Bulunduğu İl: istanbul /çanakkale
  • Doğum Yılı: 1949
  • Tekne Adı: BALA
Abi hemen sorularımı sorayım ozaman.
Hareketli salmayı yaparken teknenin altında salma boşluğu açıp iceridede kasa yaptın değilim? İlave bir durum varmı? Ayrıca salmayı kasa icine nasıl monte ettin? İndirip kaldırma sistemini nasıl yaptın? Kısaca bastan itibaren nasıl yaptın paylaşırsan cok sevinirim abi.bende suan salma boşluğunu kesme asamasindayim

değerli volkan,
böyle bir soru beklemiyordum. teknenin en can alıcı bölgesi diyebilirim. kendi teknemizin iki fotosunu ekliyorum, şayet yararlanamazsan e-posta ile daha net olanları gönderebilirim. cevapların bir kısmı sanırım fotolarda görülüyor, kasanın montajı ise, kasa tamamen bittikten sonra, omurgada ( bizimkinde 10 mm. salma kalınlığında 20 mm. ) kanal açıldı. salma kasası tekne ters durumda iken alttan daha önceden açılmış civata delikleri ayarlanarak montaja geçiliyor, burada yapıştırıcı olarak marin mastik kullanıldı, mastikler için dikkatli olmanı tavsiye ederim.  FC olarak belirtilenler (fast cure  ) hızlı kürlenme, malzemeyi tatbik edip yapıştırmaya geçene kadar donma belirtisi gösteriyor, hızlı çalışmak lazım. diğer bir ürün daha yavaş kürlenmekle beraber, bir daha sökülmüyor, bahsettiğim ürünler 3 M firmasına aittir. mastik tatbik edildiğinde tercihan iki taraflı, malzemeyi bol tutmak lazım, montaj yerine basıldığında her taraftan kusmalı, ben ikinci defa yapabildim.
indir kaldır konusuna gelince, salmanın merkezi pivot pim şekilde görülüyor. salmanın burnuna açılan deliğe bir U kilit konuyor. bu noktadan daha önceden baş bodoslamanın iç tarafına monte edilmiş olan tesbit noktasına bir palanga bağlanarak halatla kaldırma yapılıyor, bizim salma 80 kg. olduğu için ben iki adet çiftli makara ile yapmış olduğum palangayı kullanıyorum.
müphem bir nokta kaldıysa tekrar yazabilirim.
sevgilerimle, kolay gelsin. bülent


bkgorkey

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 76
  • Bulunduğu İl: istanbul /çanakkale
  • Doğum Yılı: 1949
  • Tekne Adı: BALA
Abi hemen sorularımı sorayım ozaman.
Hareketli salmayı yaparken teknenin altında salma boşluğu açıp iceridede kasa yaptın değilim? İlave bir durum varmı? Ayrıca salmayı kasa icine nasıl monte ettin? İndirip kaldırma sistemini nasıl yaptın? Kısaca bastan itibaren nasıl yaptın paylaşırsan cok sevinirim abi.bende suan salma boşluğunu kesme asamasindayim

palanganın resmini de koydum.


vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.325
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Bizim teknemizin durumu biraz daha farkli galiba ama temel olarak anladim abi. Bizde ip diregin icinden guverteye cikiyor. Salma kanalini hangi asamada actin abi? Elyaf kapladiktan sonrami?
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

bkgorkey

  • Çırak Üye
  • ***
  • İleti: 76
  • Bulunduğu İl: istanbul /çanakkale
  • Doğum Yılı: 1949
  • Tekne Adı: BALA
Bizim teknemizin durumu biraz daha farkli galiba ama temel olarak anladim abi. Bizde ip diregin icinden guverteye cikiyor. Salma kanalini hangi asamada actin abi? Elyaf kapladiktan sonrami?

biraz önce sizin planı şöyle bir görme şansım oldu, temelde dudley tasarımını andırıyor, ancak onda (bulk head) tabir edilen perde kullanılıyor, sizde perde yok, bildiğim kadarıyla perdeler de sabit kalıyor.
salma konusuna gelince, kanal montajdan önce açılıyor, tabii bu arada salma kasasını geçici olarak sabitleyebilmek için kaplamadan evvel montajlanıyor. elyaf kaplama ise kaplama bittikten sonra da olabilir. ben ise dış omurga, (skeg) v.s. tamamını monte ettikten sonra kaplama yaptım,
sağlıkla kalın, bülent


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
8 Yanıt
29480 Gösterim
Son İleti Şubat 28, 2012, 01:50:44 ÖS
Gönderen: yunuskaptan
3 Yanıt
19740 Gösterim
Son İleti Mayıs 26, 2019, 09:14:29 ÖS
Gönderen: volkanserezli
0 Yanıt
8454 Gösterim
Son İleti Ağustos 27, 2011, 07:11:07 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
2 Yanıt
17951 Gösterim
Son İleti Mart 18, 2012, 09:55:41 ÖS
Gönderen: inalefe
24 Yanıt
19001 Gösterim
Son İleti Mayıs 06, 2012, 11:02:14 ÖS
Gönderen: mtursucu
39 Yanıt
56005 Gösterim
Son İleti Ekim 11, 2013, 04:05:33 ÖS
Gönderen: aksamcinet
4 Yanıt
5631 Gösterim
Son İleti Ağustos 21, 2015, 05:38:32 ÖS
Gönderen: serdar
3 Yanıt
3175 Gösterim
Son İleti Temmuz 28, 2020, 01:43:18 ÖS
Gönderen: khbilen
1 Yanıt
863 Gösterim
Son İleti Ağustos 15, 2024, 03:13:35 ÖS
Gönderen: servet