Postalar üzerine boyuna olarak bağlanan her kaplamanın alt kenarı, altındaki kaplama
tahtasının üst kenarı üstüne bindirilmek suretiyle yapılan kaplama şeklidir. Bu tarzda
kaplama teknenin suya olan gücünü artırır.
Fakat armuz kaplama tekneler kadar dayanıklı değillerdir. Bindirme kaplamalarda,
kaplamalar birçok yerden perçinle bağlandığından güneş ve hava etkisi ile açmazlar.
Her bir tahtanın kenarlarından birbirlerinin üstüne bindirilmesidir. Diğer yöntemlere
nazaran daha az posta kullanımına izin verir. Böylece tekneyi hafif, ancak sağlam yapar, ona
esneklik kazandırır. Bu nedenle teknenin gövde yapısına uyumlu hale getirilmesi kolaydır.
Tahtaların su sızdırma eğilimi armuz kaplamadan daha azdır. Yine de armuz kaplamadan,
özellikle kaplamaların baş bodoslama ve ayna kıçla olan bağlantılarında daha fazla deneyim
ve yetenek gerektirmektedir.
Bindirme kaplamanın dezavantajı gövdede kaplamalar için yapıştırıcı
kullanılmamasıdır. Kenarları çivilerle tutturulur. Bu yüzden su sızdırmazlığı, sadece bu
kenarların sıkıca birbirine bağlanmasıyla sağlanır. Ayrıca, büyük gövdeli tekneler için geniş
bir kaplama stokuna ihtiyaç duyulmasıdır. Bu sebeple, kontrplak bindirme kaplama yöntemi
tercih edilir. Ancak bu yöntem de boyuna mukavemet daha az sağlanır