Söz konusu yolculukta, bütün geceyi seyirde geçirip, sabah erkenden Dartmouth?a varmayı planlamıştım.Hatam, planın değişebileceğini öngörememiş olmaktı. Bir B-Planı yapmamıştım. Gece seyri planlaması, gündüzden pek de farklı değildir ama daha iyi organize olmak gerekir. Gece, haritayla uğraşmak zordur ve genellikle, kamarada uyuyan birileri vardır, yani yetersiz ekiple seyirdesinizdir. Bu nedenle olası değişiklikleri öngörmek, seyrin stresini azaltır. Herkes seyrini farklı şekilde planlar ama benim için öncelik, gelgit atlasındadır. Gelecek birkaç saat için gelgitin nasıl davranacağını belirlemek üzere hazırda bir cetvel bulundurmak, esnek bir seyir planlamak açısından çok önemlidir, özellikle de nehir ağzı gibi belirgin akıntı kanalları varsa. Gelgit hakkında doğru bilgi, öngörülmüş bir plan değişikliğinin ne kadar uygulanabilir olduğuna ya da ilk planınızı tamamlamak için geç kalıp kalmadığınıza dair serî fikir verir. Gelgit bilgisi, hava tahminiyle birleşince de, deniz koşulları hakkında çok şey söylerler; güçlü bir akıntının, hedefinize
zamanında ulaşmak konusunda büyük yardımı olur ama eğer aynı zamanda orsalıyorsanız, akıntıya karşı esen rüzgârla, denizin daha da çalkantılı hale gelmesine karşı hazır olmalısınız. Geceleri dalgalar daha büyük görünür ve onları kollama yeteneğiniz büyük ölçüde sekteye uğrar; bu nedenle deniz koşulları bilgisi değerlidir. Akıntı ve/ya da hava koşullarının yarattığı sınırları bildikten sonra, seyrinizi kısaltmayı ya da gerekiyorsa iptal etmeyi düşünebilirsiniz. Hangi denizcilik eğitmenine sorarsanız sorun, ister Atlantik geçişinde, isterse sadece pontona yanaşmaya hazırlanırken, bir B Planı?nın ne kadar önemli olduğunu söyleyeceklerdir. Gece seyirlerinde, netameli ya da iyi ışıklandırılmamış girişlerden korunmak için kılavuz kitaba özellikle dikkat etmek gerekir