Gönderen Konu: Yapıştırma ve Kaplama  (Okunma sayısı 17976 defa)

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.325
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Yapıştırma ve Kaplama
« : Ağustos 29, 2011, 03:15:20 ÖS »

Kenarlar içerden epoksi macunla doldurulur ve üzerlerine fiber tape konulur .Suntadan perde ya da oturak desteği boyutlarına göre kesilip enlemesine vidalanan geçici ayraçlara dikkat edilmesi gerekir. Bunlar teknenin şeklini korumasını sağlıyor. Bunlar nokta macun uygulamasından önce vidalandı. Ayraçların perde ya da oturak destekleri gibi aşağıya kadar uzanmamasının sebebi kenarları kesintisiz olarak macunlayıp teyp uygulamada kolaylık sağlaması.

Büyük teknelerde en darı en alta gelecek biçimde, gittikçe artan enlerde birkaç kat teyp uygulamak gerekli.D4 tipi bir tekne için tek kat da yeterli olur. Teybi hazır satın alabileceğiniz gibi elyaftan kendiniz de kesebilirsiniz.

Dikkat ederseniz fiber teyp tamamen epoksi ile kaplanınca saydam duruma geliyor ve bunun altından beyaz renkli macun görünüyor. Macunun rengi de dolgu maddesinin özelliği. Tekne tamamen verniklenecekse, macuna ahşap rengi verebilmek için çok ince ahşap talaşı gibi birşey olan "wood flour" ya da benzeri bir dolgu kullanmanız gerekli.

Macunun aralıklardan dışarı akmaması için, kenarları içerden macunlamadan önce dışardan kenar boyunca paket bandı geçmek gerekebilir. Donmuş epoksi zor zımparalanan bir malzemedir.

Dik ve yapıştır yöntemiyle tekne yaparken en sık yaptığınız iş zımpara. Donmuş epoksinin üzerine yeni bir kat uygulayacağınız zaman zımparalamak zorundasınız. Bunun sebebi yeni katın donmuş epoksi ile kimyasal bağ yapamayıp sadece mekanik olarak tutunabilmesi. Kontrplak yüzeylerini zımparalamak ise epoksinin daha iyi nüfuz etmesini sağlıyor. Ayrıca, üretim esnasında bu yüzeyler yağlanmış olabileceğinden epoksi ile yalıtmadan önce zımparalamak iyi bir fikir olabilir.

Elyaf uygulamasında kuru yöntem ve ıslak yöntem olarak anılan iki yöntem var. Kuru yöntem daha kolay. Kırışık kalmayacak biçimde elyafı yüzeye yayarak başlıyorsunuz. Daha sonra elyafın üzerine kalınlaştırılmamış epoksiyı elyaf saydam hale gelene kadar yediriyorsunuz. Bunun yapmanın en kolay yolu elyafın ortalarına doğru bir mıktar epoksi döküp İngilizcede squegee denilen kenarı düzgün yarı sert bir plastikle yaymak. Bu işlem esnasında elyafla kontrplak arasında hava kabarcığı kalmamasına dikkat etmek zorundayız.

Teknenin dışı elyaf parçalarıyla tamamen kaplandıktan sonra elyafın dokusunu doldurup pürüzsüz bir yüzey elde etmek için en az iki kat kalınlaştırılmamış epoksi uygulamanız gerekli. Arada zımpara yapmamak için en iyisi bu katları bir önceki tam kurumadan uygulamak en iyisi olabilir.

Tekne boyanacağından ya da vernikleneceğinden dolayı boyanın tutunabilmesi için yüzeyi tekrar zımparalamanız gerekli. Zımpara bitince artık boya aşamasına kadar teknenin dışıyla işimiz kalmıyor.

Size rehber olabildeysek ne mutlu bize Denizrehberim.com
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

tkistanbullu

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2
  • Ad Soyad: tarık karayağız
  • Bulunduğu İl: istanbul
  • Doğum Yılı: 1993
Ynt: Yapıştırma ve Kaplama
« Yanıtla #1 : Kasım 07, 2012, 10:35:44 ÖÖ »
cok guzel anlatmııssınız ama ben amatorum hic tekne yapmadım hayatımda bu turde tekne yapımı videoları da hep ingilizce acaba türkce si yokmu ?
anlayarak izlesek daha iyi olur hem anlayarak hemde gorerek
eger varsa bana ozelden ileti yollarmısınız cunku daha yeni uye oldum yazdıgım yorumları sonradan bulamıyorum

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.325
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Yapıştırma ve Kaplama
« Yanıtla #2 : Kasım 07, 2012, 11:56:21 ÖÖ »
Malesef bu konuda Turkce kaynak ve video tek elimizin parmaklarini gecmez. Yavas yavas bizler olusturmaya calisiyoruz.
VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

hsn

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 18
  • Ad Soyad: hasan altun
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1984
Ynt: Yapıştırma ve Kaplama
« Yanıtla #3 : Aralık 08, 2020, 05:57:21 ÖS »
Malesef bu konuda Turkce kaynak ve video tek elimizin parmaklarini gecmez. Yavas yavas bizler olusturmaya calisiyoruz.

Volkan bey selamlar. Burdaki anlatımda macun kullanılmıyor sanrım. Bunun yerine elyaf yapıldıktan sonra zımparalanıp üzerine 2 kat epoksi geçiliyor. Bu sağlıklı bir uygulama mı sizce? Burda bahsi geçen "kalınlaştırılmamış reçine" neyi ifade ediyor?

Taymen 4.00 için ihtiyaçları belirlemeye çalışıyorum. Elyaf sonrası macun hazır mı almalıyım yoksa reçine ye odun tozu katarak mı macun elde etmeliyim?  Ne kadar odun tozu ve elyaf reçine macun ? Kafamda deli sorular.

-15kg reçine ile hem macun hem diğer işlemleri yapabilir miyim?

-kereste için hangi agaç uygun

Çok soru sordum ama kafam çok karıştı. Sitedeki konuları okudum ama bazen bir yol göstericiye ihtiyaç duyuyor insan  :(

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Yapıştırma ve Kaplama
« Yanıtla #4 : Aralık 08, 2020, 06:29:11 ÖS »
     Elyaf sonrası için epoksi macunu hazır alacaksınız; layt macun almanızı öneririm. Epoksi ve talaş karışımı özel durumlarda kullanılır, yoğunluğu ayarlanarak, yapıştırma, dolgu, çatlak kapatma, ek yerlerinin radyüsü gibi.15 kg. reçine 4 metrelik bir teknenin yapıştırma ve elyaf kaplama işlemi için yeterlidir, hatta biraz artması gerekir.

hsn

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 18
  • Ad Soyad: hasan altun
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1984
Ynt: Yapıştırma ve Kaplama
« Yanıtla #5 : Aralık 08, 2020, 07:27:17 ÖS »
     Elyaf sonrası için epoksi macunu hazır alacaksınız; layt macun almanızı öneririm. Epoksi ve talaş karışımı özel durumlarda kullanılır, yoğunluğu ayarlanarak, yapıştırma, dolgu, çatlak kapatma, ek yerlerinin radyüsü gibi.15 kg. reçine 4 metrelik bir teknenin yapıştırma ve elyaf kaplama işlemi için yeterlidir, hatta biraz artması gerekir.

Zaman ayırdığınız için teşekkürler.  Peki yaklaşık macun sarfiyatı ne kadar olabilir?

Bu arada siteye özel indirimli satış yapan ya da yardımcı olabilecek bir firma varsa online alışveriş yaparak alışverişi yapalım

vlkanaydin

  • Kurucu
  • Onursal Rehber
  • *****
  • İleti: 7.325
    • Denizrehberim Forumu
  • Ad Soyad: Volkan Aydın
  • Bulunduğu İl: Bursa
  • Doğum Yılı: 1991
  • Tekne Adı: Suerte Vogo
Ynt: Yapıştırma ve Kaplama
« Yanıtla #6 : Aralık 08, 2020, 08:11:30 ÖS »
Malesef bu konuda Turkce kaynak ve video tek elimizin parmaklarini gecmez. Yavas yavas bizler olusturmaya calisiyoruz.

Volkan bey selamlar. Burdaki anlatımda macun kullanılmıyor sanrım. Bunun yerine elyaf yapıldıktan sonra zımparalanıp üzerine 2 kat epoksi geçiliyor. Bu sağlıklı bir uygulama mı sizce? Burda bahsi geçen "kalınlaştırılmamış reçine" neyi ifade ediyor?

Taymen 4.00 için ihtiyaçları belirlemeye çalışıyorum. Elyaf sonrası macun hazır mı almalıyım yoksa reçine ye odun tozu katarak mı macun elde etmeliyim?  Ne kadar odun tozu ve elyaf reçine macun ? Kafamda deli sorular.

-15kg reçine ile hem macun hem diğer işlemleri yapabilir miyim?

-kereste için hangi agaç uygun

Çok soru sordum ama kafam çok karıştı. Sitedeki konuları okudum ama bazen bir yol göstericiye ihtiyaç duyuyor insan  :(

Bende teknemi yaparken sizin yönteminizi düşündüm ve denedim. Sağlıklı bir yöntem değil. Sizin imal edeceğiniz macun çok kaliteli olmayacak. Zımparalaması çok zor olacak. Hem şeklini hem görüntüsünü bozacak hemde işçiliğinizi arttıracak.

Düşük gramajlı elyaf kullanırsanız 4 metre tekne için çok macun ihtiyacınız olmaz. Belki max 4-5 kg macun ile teknenizi düzeltmiş olursunuz.
Macunun amacı zaten hem koruyucu bir bariyer oluşturmak hemde yüzeydeki kusurları düzeltmek.



VOLKAN AYDIN
Nilüfer/Bursa
admin@denizrehberim.com

Suerte Vogo'nun Yapım Macerası İçin Tıklayın!

hsn

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 18
  • Ad Soyad: hasan altun
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1984
Ynt: Yapıştırma ve Kaplama
« Yanıtla #7 : Aralık 08, 2020, 09:46:19 ÖS »
Malesef bu konuda Turkce kaynak ve video tek elimizin parmaklarini gecmez. Yavas yavas bizler olusturmaya calisiyoruz.

Volkan bey selamlar. Burdaki anlatımda macun kullanılmıyor sanrım. Bunun yerine elyaf yapıldıktan sonra zımparalanıp üzerine 2 kat epoksi geçiliyor. Bu sağlıklı bir uygulama mı sizce? Burda bahsi geçen "kalınlaştırılmamış reçine" neyi ifade ediyor?

Taymen 4.00 için ihtiyaçları belirlemeye çalışıyorum. Elyaf sonrası macun hazır mı almalıyım yoksa reçine ye odun tozu katarak mı macun elde etmeliyim?  Ne kadar odun tozu ve elyaf reçine macun ? Kafamda deli sorular.

-15kg reçine ile hem macun hem diğer işlemleri yapabilir miyim?

-kereste için hangi agaç uygun

Çok soru sordum ama kafam çok karıştı. Sitedeki konuları okudum ama bazen bir yol göstericiye ihtiyaç duyuyor insan  :(

Bende teknemi yaparken sizin yönteminizi düşündüm ve denedim. Sağlıklı bir yöntem değil. Sizin imal edeceğiniz macun çok kaliteli olmayacak. Zımparalaması çok zor olacak. Hem şeklini hem görüntüsünü bozacak hemde işçiliğinizi arttıracak.

Düşük gramajlı elyaf kullanırsanız 4 metre tekne için çok macun ihtiyacınız olmaz. Belki max 4-5 kg macun ile teknenizi düzeltmiş olursunuz.
Macunun amacı zaten hem koruyucu bir bariyer oluşturmak hemde yüzeydeki kusurları düzeltmek.

o halde başlangıç için
-10 kg epoksi
-5 kg macun
-15 mt 200gr lık örgü elyaf
- kereste
- 3 veya 4 adet 4mm kontrplak
-2 adet 10mm kontrplak
-astar (kaç kg?)
-boya(hangisi ve kaç kg)
-zehirli(hangisi ve kaç kg)
 son olarak firma önerisi bunu özelden de  yazabilirsiniz :)

hadi el atında atalım şunu denize  :<3 :<3

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Yapıştırma ve Kaplama
« Yanıtla #8 : Aralık 09, 2020, 01:39:37 ÖS »
      Epoksi, macun elyaf için düşünülen rakamlar makul. O tekneye bir kg Epoksi Astar, bir galon poliüretan boya, bir kg zehirli boya yeter diye düşünüyorum. Epoksi, epoksi astar, macun, elyaf için Arda Çalıca ile iletişime geçin, o yardımcı olur. 

hsn

  • Yeni Rehber
  • **
  • İleti: 18
  • Ad Soyad: hasan altun
  • Bulunduğu İl: mersin
  • Doğum Yılı: 1984
Ynt: Yapıştırma ve Kaplama
« Yanıtla #9 : Aralık 09, 2020, 02:00:36 ÖS »
      Epoksi, macun elyaf için düşünülen rakamlar makul. O tekneye bir kg Epoksi Astar, bir galon poliüretan boya, bir kg zehirli boya yeter diye düşünüyorum. Epoksi, epoksi astar, macun, elyaf için Arda Çalıca ile iletişime geçin, o yardımcı olur.

ibrahim bey desteğiniz için çok teşekkür ederim. arda hala aktif mi forumda bilemedim ama ona da bir mesaj atıp yardımını isterim. artık elleri kirletme vakti  :tav

KARANLIK

  • Onursal Üye
  • ***
  • İleti: 1.905
  • Ad Soyad: İbrahim Şevki Karanlık
  • Bulunduğu İl: IZMIR
  • Doğum Yılı: 1954
  • Tekne Adı: S/Y RÜZOLİN
Ynt: Yapıştırma ve Kaplama
« Yanıtla #10 : Aralık 09, 2020, 02:55:46 ÖS »
  Telefonlarını özele yazdım


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
0 Yanıt
5036 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2012, 09:17:31 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
5487 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2012, 09:18:16 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
4953 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2012, 09:18:51 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
4281 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2012, 09:19:25 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
6 Yanıt
16979 Gösterim
Son İleti Nisan 06, 2016, 01:29:46 ÖS
Gönderen: celenoglu
0 Yanıt
6116 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2012, 09:21:13 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
4605 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2012, 09:22:36 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
0 Yanıt
4316 Gösterim
Son İleti Mart 20, 2012, 09:24:01 ÖS
Gönderen: vlkanaydin
6 Yanıt
6076 Gösterim
Son İleti Mayıs 06, 2015, 04:22:14 ÖS
Gönderen: SCALICA BOYA - Arda